11/11: mrtvi kot

V prometu se situacije dogajajo v desetinkah sekunde in vsi udeležnci moramo biti izjemno pazljivi, ker vsaka napaka nas lahko zelo drago stane ali pa zadnje dejanje - t.i. končni račun. Če se za trenutek ustavimo in pomislimo, kakšno zaupanje vlada med vozniki, da stvar normalno funkcionira ali pa se zavemo učinkovite mehanizma, ki ga imamo ljudje, da ob rutinirani dejavnosti sploh ne pomislimo na vse dejavnike tveganja: zmanjšana psihofizična sposobnost, alkohol, zadraženost, zamišljenost, ipd - samo nekaj izmed možnih stanj sovoznikov na cesti.

Današanja lekcija se bo navezovala na zamišljenost drugih udeležencev (ne zanikam, da kdaj tudi sam odplavam v svojih mislih med vožnjo), in sicer zgodilo se mi je na ljubljanski obvoznici. Pri vključevanju na cestni obroč me je najprej po voznem pasu prehitelo drugo vozilo in nato sem naglo pospešil, ker je bila nazaj prazna cesta, ter se med pospeševanjem postavil na prehitevalni pas, kajti prej omenjeno vozilo je bilo počasno.

Ko sem se po svojem pasu že lotil prehitevanja tistega vozila, se je voznica odločila, da bo zdaj primeren čas za prehitevanje tovornjaka... na srečo za mano ni bilo nikogar, ker sem moral pošteno zavreti in poplesati po cesti. Nisem živčna oseba na cesti, ampak tokrat sem parkrat pošteno pohupal in sledilo je največje presenečenje. Točno tako! Voznica me ni opazila niti, ko sem trobil in se po vsej verjetnosti ni zavedala koliko malo je manjkalo.

Nauk: Vsem sovoznikom priporočam, da se poleg uporabe ogledal naučijo tudi pogleda nazaj čez ramo, če ni slučajno kdo v vašem mrtvem kotu ! (pri dvopasovnicah še ni tako kritično kot drugje v tujini, kjer lahko naletite tudi na 4- ali 5-pasovnice)
Author: Janko Štefančič Categories:  Blodnje